||

Regulamin emisji spotów reklamowych i ogłoszeń drobnych w Radiu RSC

1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady emisji spotów reklamowych oraz ogłoszeń drobnych Zleceniodawcy (dalej również Klient) na antenie Radia RSC oraz na stronie internetowej www.radiorsc.pl

1.2. Każdy Klient, który zleca emisję spotu reklamowego lub ogłoszenia drobnego, podpisując zamówienie wyraża zgodę na emisję spotów reklamowych i/lub drobnych ogłoszeń na zasadach określonych w zamówieniu oraz oświadcza, że zapoznał się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, akceptuje je i zobowiązuje się do ich przestrzegania.

1.3 Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

Zleceniobiorca/ Radio RSC – jednostkę organizacyjną Centrum Kultury i Sztuki
w Skierniewicach z siedzibą w Skierniewicach (96-100), ul. Reymonta 33, NIP: 836 10 00 793, Regon: 001013370, reprezentowane przez Dyrektora Centrum Kultury i Sztuki;

Zamówienie – druk zlecenia określający warunki zamawianej kampanii reklamowej;

Zleceniodawca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej składająca zamówienie na przeprowadzenie kampanii reklamowej;

Spot reklamowy – nagranie audio używane do promowania produktu, usługi lub marki;

Drobne ogłoszenie – krótkie ogłoszenia informacyjne, niebędące formą reklamy, w tym ogłoszenia sprzedażowe;

Emisja spotu reklamowego/drobnego ogłoszenia – wyemitowanie spotu reklamowego/drobnego ogłoszenia na antenie radia RSC oraz/lub na stronie internetowej Radia;

Kampania reklamowa – ogół czynności wykonywanych przez Zleceniobiorcę w celu przygotowania i przeprowadzenia emisji oraz czynności wykonywanych podczas samej emisji.

2. Rodzaje emisji

2.1. Spoty reklamowe – płatne audycje reklamowe, emitowane w przerwach programowych, mające na celu promocję produktów, usług, wydarzeń czy innych działań komercyjnych;

2.2. Ogłoszenia drobne – płatne ogłoszenia informacyjne, niebędące formą reklamy, w tym ogłoszenia sprzedażowe (ogłoszenia o wydarzeniach kulturalnych, lokalnych itp.)

2.1.1 Zamówienie kampanii reklamowej w tym spotów reklamowych

2.1.2 Zamówienia na przeprowadzenie kampanii reklamowej Zleceniodawca dokonuje poprzezpodpisanie druku Zlecenia.

2.1.3. Druk Zamówienia określa w szczególności :

a. czas trwania kampanii reklamowej

b. ilość emisji spotu reklamowego w trakcie trwania kampanii reklamowej

c. długość spotu

d. kwotę wynagrodzenia należnego Zleceniobiorcy za przeprowadzoną kampanię reklamową Zleceniodawcy.

2.1.4. Wypełnienie i podpisanie przez obie Strony Zamówienia, jest równoznaczne z zawarciem przez Strony Umowy o treści i na warunkach określonych w Zamówieniu oraz niniejszym Regulaminie.

2.1.5. W Zamówieniu, Zleceniodawca określa sposób dostarczenia spotów:

a. gotowy spot reklamowy

b. zlecenie wykonania spotu reklamowego z powierzonych materiałów

2.1.6. Pełna specyfikacja techniczna oraz wytyczne dotyczące planowania kampanii reklamowych znajdują się w Zamówieniu.

2.1.7. Zleceniobiorca potwierdzi Zleceniodawcy odbiór spotu oraz jego zgodność techniczną do emisji podanej przez Zleceniodawcę w Zamówieniu.

2.1.8. W przypadku niezgodności ze specyfikacją Zleceniobiorca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zleceniodawcę.

2.1.9. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za treść spotów reklamowych emitowanych na nośniku reklamowym Zleceniobiorcy, w szczególności odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich osób trzecich.

2.1.10. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie przeciwko Zleceniobiorcy z roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw przez wykorzystanie przekazanych przez Zleceniodawcę materiałów, Zleceniodawca zobowiązuje się przystąpić do sprawy po stronie Zleceniobiorcy jako interwenient uboczny lub – jeśli to możliwe – wstąpić do sprawy w miejsce Zleceniobiorcy. Zleceniodawca zwróci Zleceniobiorcy na jego pierwsze żądanie wszelkie wydatki, jakie Zleceniobiorca poniósł w związku ze zgłoszeniem powyższych roszczeń, w tym w szczególności: koszty doradztwa prawnego, koszty postępowania sądowego, koszty zastępstwa procesowego oraz zasądzonych lub ustalonych w drodze ugody odszkodowań.

2.1.11. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do:

a. przesunięcia terminu rozpoczęcia emisji spotu reklamowego Zleceniodawcy w przypadku, gdy Zleceniodawca dostarczy spot reklamowy do Radia RSC później niż na 3 dni robocze przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji spotu reklamowego;

b. odmowy emisji spotu reklamowego, który jest niezgodny z obowiązującym w Polsce prawem, normami etycznymi lub dobrymi obyczajami, albo może naruszyć dobra osobiste osób trzecich lub dobra Zleceniobiorcy, jak również w przypadku gdy spot reklamowy jest złej jakości technicznej uniemożliwiającej jego emisję;

c. zaproponowania Zleceniodawcy zastępczego terminu emisji spotu reklamowego w przypadku, gdy Zleceniobiorca nie może wyemitować spotu reklamowego w uzgodnionym przez strony terminie. Jeżeli zaproponowany przez Zleceniobiorcę termin emisji spotu reklamowego nie zostanie zaakceptowany przez Zleceniodawcę wynagrodzenie należne Zleceniobiorcy zostaje proporcjonalne obniżone za okres, w którym Zleceniobiorca nie mógł wyemitować spotu reklamowego, bez prawa do roszczeń odszkodowawczych ze strony Zleceniodawcy;

2.1.12. Zleceniobiorca nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu niemożności rozpoczęcia lub kontynuowania emisji spotu reklamowego z przyczyn od niego niezależnych, przez co rozumie się w szczególności:

a. decyzje organów administracji rządowej i samorządowej, urzędów właściwych dla

spraw budowlanych bądź architektonicznych

b. zaistnienie warunków pogodowych uniemożliwiających całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań Zleceniobiorcy

c. zaistnienie okoliczności w postaci siły wyższej uniemożliwiającej całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań Zleceniobiorcy, tj. klęski żywiołowej, stanu wojny, stanu wyjątkowego, jak też wypadków drogowych, strajków lub akcji protestacyjnych katastrofy budowlanej, zamachu terrorystycznego, zamknięcia dostępu do określonych obszarów przez władze publiczne itp.

2.1.13. W trakcie trwania kampanii reklamowej Zleceniobiorca zobowiązuje się do utrzymania nośników reklamowych w należytym stanie technicznym oraz do usuwania stwierdzonych usterek nośników reklamowych w terminie 48 godzin od pisemnego poinformowania Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę o wystąpieniu i charakterze usterek

2.1.14. W przypadku zwłoki w usunięciu usterek nośników reklamowych zgodnie z zasadami z ust. 2.12. czas kampanii ulegnie proporcjonalnemu wydłużeniu lub – w przypadku takiego oczekiwania Zleceniodawcy – wynagrodzenie Zleceniobiorcy ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu. W powyższej sytuacji zleceniobiorca wystawi fakturę korygującą i dokona ewentualnego zwrotu wynikającej z niej należności na firmowy rachunek bankowy Zleceniodawcy podany w Zamówieniu.

2.1.15. W przypadku zażądania przez Zleceniodawcę – po podpisaniu Zamówienia zaprzestania emisji dalszej części kampanii reklamowej lub rezygnacji z tej emisji przed jej rozpoczęciem, dokonana płatność za kampanię reklamową nie podlega zwrotowi, a Zleceniobiorca będzie dochodził od Zleceniodawcy zapłaty całości wynagrodzenia za kampanię, zgodnie z Zamówieniem, a to z uwagi na dokonaną przez Zleceniobiorcę rezerwację czasu emisyjnego/ powierzchni reklamowej. Powyższe dotyczy także kampanii reklamowej, która nie została jeszcze opłacona stosownie do zawartego Zamówienia

2.1.16. Zasady emisji spotów reklamowych

2.1.17 Spoty reklamowe mogą być emitowane w ustalonych godzinach antenowych.
W godzinach 6:00-22:00
2.1.18 Czas emisji spotu oraz częstotliwość jego nadawania ustalane są indywidualnie z klientem, w zależności od dostępności przestrzeni reklamowej.
2.1.19. Spoty reklamowe mogą mieć długość do 60 sekund. W przypadku spotów o długości dłuższej niż 60 sekund, radio zastrzega sobie prawo do podzielenia spotu na części emitowane w różnych blokach reklamowych.
2.1.20. Klient jest zobowiązany do dostarczenia gotowego materiału reklamowego w formacie wskazanym przez radio (np. .mp3, .wav,) lub przygotowania materiału przez Radio RSC.
2.1.21. Radio zastrzega sobie prawo do korekty treści spotu, jeśli w ocenie radia materiał narusza zasady regulaminu, prawo lub dobre obyczaje.
2.1.22.Zleceniodawca jest zobowiązany do współdziałania ze Zleceniobiorcą w produkcji spotu reklamowego poprzez przesyłanie materiałów reklamowych w terminie i w należytej jakości, a w szczególności:


a. w przypadku, gdy Zleceniodawca dysponuje własnym spotem reklamowym – jest on zobowiązany do dostarczenia spotu reklamowego, zgodnego ze specyfikacją Zleceniobiorcy, nie później niż na 3 (trzy) dni robocze przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji;


b. w przypadku, gdy Zleceniodawca powierza Zleceniobiorcy wykonanie spotu reklamowego – Zleceniodawca jest zobowiązany do dostarczenia Zleceniobiorcy w formie elektronicznej (na adres : [email protected]) wszelkich określonych w Zamówieniu materiałów potrzebnych do wykonania spotu, najpóźniej na 5 dni roboczych przed wskazaną w Zamówieniu datą rozpoczęcia emisji. Projekt spotu zostanie wykonany przez Zleceniobiorcę w terminie do 48 godzin od otrzymania wszystkich niezbędnych materiałów i przesłany Zleceniodawcy w formie elektronicznej na adres mailowy Zleceniodawcy podany w zamówieniu.
Brak szczegółowych uwag Zleceniodawcy co do przesłanego projektu, zgłoszonych w terminie 24 godzin od otrzymania projektu, uważa się za akceptację projektu przez Zleceniodawcę. Ewentualne uwagi Zleceniodawcy muszą zawierać konkretne propozycje poszczególnych zmian, pod rygorem uznania ich za bezskuteczne.
Niedotrzymanie przez Zleceniodawcę terminów określonych w punktach 2.1.16 a i b tego paragrafu, a tym samym – spowodowanie opóźnienia w przygotowaniu przez Zleceniobiorcę prezentacji reklam Zleceniodawcy – skróci czas emisji, przy czym wówczas Zleceniobiorca obciąży Zleceniodawcę pełnymi kosztami zleconej kampanii reklamowej.

2.2.1. Zasady emisji ogłoszeń drobnych

2.2.2. Ogłoszenia drobne są płatne, zgodnie z cennikiem.
2.2.3. Ogłoszenia drobne mogą być publikowane zarówno na antenie radia, jak i na stronie internetowej radia, zgodnie z ustalonymi zasadami.
2.2.4. Ogłoszenia drobne muszą być krótkie i zwięzłe, nie przekraczające 15 słów.
2.2.5. Ogłoszenia publikowane na stronie internetowej radia mają charakter informacyjny.
2.2.6. Ogłoszenia mogą być emitowane w określonych porach, zależnie od dostępności przestrzeni antenowej.
2.2.7. Ogłoszenia drobne przyjmowane są do środy każdego tygodnia do godziny 16:00.
2.2.8. Ogłoszenie pojawi się na stronie www.radiorsc.pl w zakładce „Ogłoszenia drobne” oraz na antenie w kąciku „Ogłoszenia drobne” o godzinie 11:15, od najbliższego piątku w zależności od wybranej opcji (od poniedziałku do piątku).

3. Cennik i zasady płatności

3.1. Za realizację kampanii reklamowej, Zleceniodawca zapłaci Zleceniobiorcy wynagrodzenie w wysokości określonej w Zamówieniu. W przypadku ogłoszeń drobnych, jeśli emisja jest płatna, klient zostanie poinformowany o kosztach zgodnie z cennikiem udostępnionym w kasie CEKIS oraz na stronie www.radiorsc.pl.

3.2. Zapłata wynagrodzenia za kampanię reklamową będzie następować po wykonaniu zlecenia na podstawie faktury wystawionej przez Zleceniobiorcę, w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury.

3.3. Płatności należy dokonać na rachunek bankowy Zleceniobiorcy w banku wskazanym na fakturzeVAT.
3.4. Płatność za ogłoszenia drobne odbywać się będzie tylko i wyłącznie w kasie Stacji Centrum działającej w budynku Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach, ul. Reymonta 33, 96-100 Skierniewice. Możliwość płatności blikiem, kartą lub gotówką, ewentualnie przelewem na konto bankowe, 32 9297 0005 0012 2988 2000 0001, Bank Spółdzielczy, Skierniewice.

3.5. W przypadku niedokonania przez Zleceniodawcę płatności we wskazanym terminie Zleceniobiorcy przysługuje:

a. prawo naliczania odsetek ustawowych za zwłokę

b. prawo przerwania emisji spotów reklamowych Zleceniodawcy do czasu dokonania płatności wraz z odsetkami ustawowymi

c. prawo odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania bez zachowania terminów wypowiedzenia

3.6. Zleceniodawca upoważnia Zleceniobiorcę do wystawiania faktury VAT bez podpisu odbiorcy.

Radio RSC zastrzega sobie prawo do odrzucenia spotów i ogłoszeń, które naruszają obowiązujące przepisy prawa, normy moralne i etyczne, oraz zasady współżycia społecznego.

4. Zasady odwołań i reklamacji

4.1. Klient ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą emisji spotu reklamowego lub ogłoszenia drobnego, jeśli uzna, że emisja była niezgodna z ustaleniami.
4.2. Reklamacje należy zgłaszać na piśmie w terminie do 7 dni roboczych od daty emisji na adres [email protected]
4.3. Reklamacje będą rozpatrywane przez radio w terminie do 14 dni roboczych.

5. Postanowienia końcowe

5.1. Radio RSC zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie.
5.2. O wszelkich zmianach w regulaminie klienci będą informowani na stronie internetowej radia lub drogą mailową.
5.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.

5.4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22.05.2025 rok.

Strony zobowiązują się do nieujawniania osobom trzecim tajemnic handlowych oraz informacji poufnych przekazywanych sobie wzajemnie w formie ustnej, pisemnej lub w postaci materialnej oraz utrwalonej na jakimkolwiek nośniku informacji.

Aktualna wersja Regulaminu jest dostępna na stronie www.radiorsc.pl oraz w kasie CKiS.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:

  1. Administratorem danych osobowych jest Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach, ul. Reymonta 33 96-100 Skierniewice. Kontakt z administratorem jest możliwy także za pomocą adresu mailowego: [email protected],
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy za pomocą adresów mailowych: [email protected] lub [email protected],
  3. Dane przetwarzane będą na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz c RODO w celach promocyjnych, uczestnictwa w działaniach określonych w regulaminie oraz w celu realizacji m.in. przepisów prawa podatkowego, administracyjnego, tj. rozliczeń nagród itp.
  4. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
  2. podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: firma obsługująca stronę internetową administratora, firma fotograficzna wykonująca zdjęcia, dostawca oprogramowania dziedzinowego.
  3. prasa, portale społecznościowe i instytucje współpracujące z naszą placówką
  1. Dane przetwarzane będą na czas trwania realizacji określonego celu lub do czasu wycofania zgody z wniesieniem o usunięcie danych osobowych. W przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach – przez czas określony w tych przepisach.
  2. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  3. Ma Pani/Pan prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 17 RODO oraz art. 18 RODO, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych jedynie na zasadach opisanych w art. 21 RODO, przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO, cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  4. W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych.
  5. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
  6. Podanie danych jest niezbędne do wzięcia udziału w działaniach określonych w regulaminie.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.