Nie instalujcie aplikacji do zdalnego pulpitu na prośbę rzekomego pracownika banku! W powiecie sochaczewskim doszło do oszustwa na zdalny pulpit. Kobieta która zainstalowała aplikację, umożliwiła oszustowi dostęp do swojego telefonu i straciła kilka tysięcy złotych. Mówi aspirant Agnieszka Dzik oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sochaczewie.
Aplikacja do zdalnego pulpitu umożliwia dostęp do urządzenia, na którym zostało zainstalowane. Oznacza to, że inna osoba może mieć wgląd do waszego telefonu lub komputera, może wykonywać na nim różnego rodzaju operacje. Ma dostęp również do aplikacji bankowych, a gdy oszustowi uda się uzyskać kod do logowania, ma również pełny dostęp do zebranych środków na koncie.
Prawdziwy pracownik banku nie będzie miał problemu z weryfikacją klienta. Jeśli odbierasz telefon i osoba podająca się za pracownika banku informuje o zagrożeniu środków na koncie – nie panikuj, rozłącz się i zadzwoń na oficjalną infolinię banku lub pójdź do najbliższego oddziału. Jeśli jednak oszustowi udało się uśpić Twoją czujność i straciłeś pieniądze, natychmiast poinformuj o tym zdarzeniu bank i najbliższą jednostkę policji. Projekt pod nazwą „Świadomy-Czujny-Bezpieczny” jest realizowany przez Komendę Wojewódzką Policji z siedzibą w Radomiu z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.