RSC Fit: Co jeść na śniadanie?

Data publikacji: 17.05.2016

W programie „Trener radzi…” w porannym paśmie RSC Fit trener personalny Maciej Gałka z Testosteron Team odpowiadał na niesamowicie ważne pytanie, które każdy z nas zadaje sobie o poranku – co jeść na śniadanie? Posłuchajcie:

 

Dla tych, którzy bardziej wolą czytać niż słuchać pełny tekst:

Spotykam się niestety często z odwiecznym problemem i pytaniem, który jest chyba już problemem cywilizacyjnym:

Co mam jeść na śniadanie, żeby było zdrowo i szybko? – Dlaczego nie jem śniadania – bo nie wiem co mam jeść. Wszystkiego zabraniacie jeść, mówicie tylko, że tego nie i tego też nie, więc co ja mam w końcu jeść?

Moim zdaniem każdy posiłek w ciągu dnia jest ważny i nie może być byle jaki. Śniadanie jest tak samo ważne jak posiłek po treningu – obydwa posiłki mają bardzo poważne zadania czyli uzupełnienie strat energetycznych w organizmie. Jeden z nich po wysiłku, a drugi po całonocnym poście, chyba, że ktoś spędza pół nocy w lodówce i wstaje już najedzony, nie musi tracić czasu na robienie śniadania.

Wybierając produkty na śniadanie zwróć uwagę na zawartość składu. Węglowodany, gdzie duża ich wartość to cukry proste nie będą najlepszym rozwiązaniem, ani coś tak zwanego „na szybko” – czyli jogurt, kefir lub płatki na mleku krowim. I uwierzcie mi, nie chodzi tu tylko o laktozę w mleku.

Podstawą śniadania powinno być pełnowartościowe białko, które znajdziemy w jajkach, rybach, mięsach, węglowodany złożone: ryż, kasza jaglana, pieczywo razowe, płatki naturalne, amarantus, płatki ryżowe, oraz zdrowe tłuszcze na przykład: olej kokosowy, olej z orzechów arachidowych, oliwa z oliwek, awokado, orzechy, nasiona słonecznika.

Nie można zapominać także o warzywach, które powinny uzupełniać nasz jadłospis w ciągu całego dnia w antyoksydanty, witaminy i minerały.

Dodam od siebie, że należy dołożyć niezbędnych starań o to, żeby spożywane przez Was produkty pochodziły z pewnych źródeł.

Zalecam wypić przed każdym śniadaniem co najmniej szklankę wody mineralnej, niegazowanej, wysoko zmineralizowanej.

Taka rada dla osób, które najadają się pod korek na noc i twierdzą, że nie będą jadły nigdy w życiu śniadań. Wsadź do koszyka to wszystko, co zamierzasz zjeść na kolację,, wypij 3 litry wody i idź spać. Rano zjedz to wszystko co masz w koszyku.

Pozdrawiam serdecznie,

Maciej Gałka

Trener personalny, Testosteron Team

MaciekGałka