RSC Fit: O błędach na siłowni i w odchudzaniu

Data publikacji: 04.04.2016

W programie „Trener radzi…” w porannym paśmie RSC Fit trener personalny Maciej Gałka z Testosteron Team opowiadał o błędach popełnianych przez początkujących adeptów siłowni i odchudzania:

Dla tych, którzy bardziej wolą czytać niż słuchać pełny tekst:

Pierwsze kroki jak i pierwsze błędy

Poniższy tekst nie jest przeznaczony dla zawodników sportów sylwetkowych. Głównie dla osób, które są w trakcie odchudzania i nie tylko. Przeczytanie tego tekstu nie niesie za sobą żadnego ryzyka.

Jak forma? Stoi w miejscu. Dlaczego? Nie wiem.

Moje podejrzenia z doświadczenia:

1. Błędy popełniane w kuchni:
– zbyt dużo kalorii nie wliczonych do jadłospisu pochodzących z napojów słodkich, energetyków, wód smakowych, które dodatkowo zawierają cukier prosty
– spożywanie pozornie zdrowych i super płatków śniadaniowych fit – czytaj etykietę: ile jest cukrów prostych w 100g produktu
– używanie w nadmiernej ilości mieszanek przypraw, które zawierają sól
– spożywanie serków i przetworów mlecznych fit, light, te produkty są tak samo fit i light, jak płatki z cukrem
– nudny jadłospis – bez stosowania zdrowych zamienników (stąd szybkie zniechęcenie do jedzenia zdrowych produktów)
– jadłospis ubogi w warzywa
– maksymalne ograniczenie spożywania zdrowych tłuszczów – nie jest najlepszym pomysłem
– spożywanie produktów wysoko przetworzonych
– stosowanie przeczytanych głupot w internecie – typu: nie jedz po 18:00, nie jedz mrożonych warzyw i ostatnie dwa hiciory roku: od picia wody rośnie brzuch! – od żucia gumy żołądek zapycha się powietrzem – jakby powiedział to Karol z Familiady – było by całkiem śmiesznie.
– nieodpowiedni dobór suplementów, zbyt duża ilość spożywanych suplementów

2. Błędy popełniane na siłowni:
– brak rozgrzewki – duże ryzyko kontuzji
– nieodpowiedni ciężar – duże ryzyko kontuzji – mierz siły na zamiary, odbijanie od klatki piersiowej sztangi ze 130 kilogramowym obciążeniem niesie za sobą jedynie ryzyko połamania żeber, i jest dalekie od prawidłowej techniki, także od prawidłowego impulsu nerwowego dla mięśni
– nieodpowiednia technika – nie wykorzystywanie pełnego zakresu ruchu mięśni – duże ryzyko kontuzji
– brak rozciągania po treningu
– nieodpowiedni trening – zaczynanie treningu siłowego od godzinnego treningu aerobowego oraz źle dobrany trening do stanu zdrowia
– ćwiczenie mięśni brzucha na początku treningu (osłabiasz w ten sposób korpus przed kolejnymi ćwiczeniami wykonywanymi w pozycji stojącej) – zaczynaj trening od dużych partii mięśni – nogi oraz plecy, które wymagają większego wysiłku
– permanentne trenowanie klatki, barków i bicepsów – na redukcji wagi ciała nie przyniesie oczekiwanych rezultatów – zacznij trenować nogi i plecy
– lekceważenie urazów i kontuzji – skąd te kontuzje? – patrz kilka punktów wyżej.

Pozdrawiam Serdecznie
Trener Personalny
Maciej Gałka

MaciekGałka